Zielona Szkoła – Zakopane 2018

photovisi-download

Zieloną szkołę 2018 rozpoczęliśmy pierwszym punktem programu w Rabce – warsztaty plastyczne, podczas których malowaliśmy drewniane ptaszki. Po pysznym obiadku i spacerze przy tężniach, nastąpiła chwila wytchnienia na wielkim placu zabaw i siłowni. Wieczór umiliły nam rozgrywki sportowe przed spacerem po okolicy. Drugi dzień rozpoczęliśmy od wprawy na Gubałówkę. Dzielnie wspinaliśmy się na stok. Potem zjeżdżaliśmy torem saneczkowym i zjechaliśmy kolejką do centrum Zakopanego.

Następnie byliśmy w Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego, gdzie wspaniałe bawiliśmy się na interaktywnej wystawie. Odbyliśmy też spacer po parku, gdzie znaleźliśmy przyjaznego niedźwiedzia, który użyczył nam grzbietu

Trzeciego dnia po śniadaniu pomaszerowaliśmy z Kuźnic (gdzie obejrzeliśmy kolekcję przyrodniczą Antoniego Kochana) na Kalatówki. Hala Kondratowa przywitała nas wspaniałymi widokami. Po drodze minęliśmy stado owieczek, które przedreptały naszą drogę w poprzek i wymusiły na nas pierwszeństwo (a to my byliśmy z prawej!)

Po południu udaliśmy się na cmentarz na Pęksowym Brzysku, gdzie znajduje się grób Kornela Makuszyńskiego oraz odwiedziliśmy drewniany kościółek w stylu zakopiańskim.
Potem – długo wyczekiwana atrakcja -aquapark.
Kolejny dzień - wyruszamy na Rusinową Polanę. A to dopiero pierwsza z atrakcji tego dnia:) Pogoda dopisywała nam przez wszystkie dni.
Po południu spacer po Krupówkach oraz ognisko pożegnalne. Podczas ogniska odbyły się 2 konkursy: na pracę plastyczną ze wspomnieniem z wycieczki oraz na Najciekawsze Przebranie. Oba konkursy wsparło SKO działające przy naszej szkole. W drodze powrotnej Teatr Lalek “Rabcio”, z piękną scenografią, którą mogliśmy się zachwycić w spektaklu o “Brzydkim Kaczątku” Na koniec – Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce.